Menu & Search
Coldplay kaarten scoren, de zes fases die ik ondervond

Coldplay kaarten scoren, de zes fases die ik ondervond

‘Coldplay geeft optreden in Amsterdam Arena’  door deze headline werden mijn ogen toch even twee, nee zelfs drie keer zo groot. Hier zat ik al tijden op te wachten. Chris Martins hemelse stem in real life beluisteren en me laten meevoeren op Coldplay’s muziek stond al een tijdje op mijn spreekwoordelijke bucketlist. Een echte bucketlist heb ik niet, maar als ik die had, dan stond dat er letterlijk. 

Bucket list Jeanine: 

  • Een idyllische boerderij met geitjes
  • Een boek uitbrengen
  • Chris Martins hemelse stem in real life beluisteren
  • Cocktails drinken bij Fernando in een all inclusive hotel bij een of ander tropisch oord.
  • Louboutins kopen

Zie je?

De zeven donkere dagen voor het scoren van Coldplay kaarten

Terug naar Coldplay. In het nieuwsbericht stond dat ik maarliefst één hele week in spanning moest zitten voordat het kaartjes koop festijn kon beginnen. Tenzij ik de gelukkige bezitter van een American Express kaart was, dan kon het al twee dagen eerder — ik had ‘m er bijna voor aangeschaft — maar tot die uitverkorene behoorde ik niet dus zat er niets anders op dan zeven dagen lang wachten. Gelukkig had ik het druk genoeg met het voorbereiden van een diner voor vijftien personen dus afleiding genoeg. Misschien zelfs een beetje teveel, want ergens in de chaos was ik zelfs even vergeten dat die vrijdagochtend de kaartverkoop van start ging.

Fase 1, de blije ongeduldige puppy

Gelukkig kwam ik er een uur van te voren achter en sprong opgewonden achter mijn laptop. Ik had maar een missie, die virtuele wachtrij bij ticketmaster door komen. (hier heb ik eerder traumatische ervaringen van opgelopen voor een John Mayer concert.

Coldplay kaarten scoren, let the game begin! Zo zat ik achter de computer met die zelfde bambi ogen die ik had toen ik las dat Coldplay naar Nederland kwam. Vlug probeerde ik mijn ticketmaster account. Inloggen verliep soepel, oftewel: de concertkaart-goden waren gunstig gestemd. En zo zat ik daar te staren naar ‘u kunt nog geen kaarten bestellen’ wachtend op een teken van leven. Refresh, refresh, refresh. TOT de verveling toesloeg. (al na twee minuten) Verveling, mijn grootste vijand. Ik ben namelijk in het bezit van een concentratievermogen van een goudvis.

Fase 2, PANIEK, PANIEK PANIEK

Ik liet me dus even afleiden door het lezen van een paar blogs, het laatste nieuws van nu.nl en het lezen en typen van leuke anekdotes op twitter.  Tot het opeens kwart voor tien was. SHIT. Gelukkig was ik al ingelogd op mijn account dus … fout gedacht. Ticket master had me gestraft voor mijn onoplettendheid. Ik moest opnieuw inloggen, en toen …. De wachttijd bedraagt 30 tot 60 minuten. Nogal een wezenlijk verschil. Ik kreeg een déjà vu van mijn John Mayer trauma en even wilde ik het opgeven, maar ik bedaarde.

Fase 3, Ik heb de hoop nog niet opgegeven

Naïef of niet, nu zat ik toch echt gekluisterd aan het beeldscherm, die fout mocht ik niet nog eens maken. Het witte cirkeltje was mijn obsessie. Iedere keer toen het cirkeltje vooruitgang boekte klapte ik in mijn handen. Helaas waren het geen 30 maar 60 minuten die ik moest wachten.

FASE 4, Wederom PANIEK, PANIEK en haat aan CAPTCHA

Inmiddels zat ik in de kritieke fase 4. Het moment van de waarheid. Ik was door de wachtrij heen. Mijn ogen schoten alle kanten op, maar ik snapte er geen bal van. Waar moest ik klikken. Als een malle klikte ik alles aan, zoveel keuze, wilde ik HOT tickets, platinumtickets, rolstoelkaarten, kaarten inclusief parkeerplek, kaarten met merchandise, rode, groene, blauwe, gele kaarten. Na vijf minuten had ik de goede kaarten gevonden en ontdekt hoe ik die kaarten moest bestellen, verscheen er een of andere vage CAPTCHA code die echt ik meen het onleesbaar was, na 10 pogingen en een spoed consult bij de Pearl kreeg ik het voor mekaar. Maar toen …

FASE 5, when you try your best but don’t succeed

Mijn best had ik zeker gedaan. Ik had twee uur lang voor mijn laptop gezeten. Honderd Captcha codes uitgeprobeerd, alle nieuwsberichten, twitter en andere social media nauwlettend in de gaten gehouden voor die kaarten maar alles dat er kwam te staan was:

Helaas, de door u gekozen kaarten zijn niet meer beschikbaar. Probeer het nog eens maar dan met andere kaarten.

Nou en dat deed ik. Wel 100 keer, maar tevergeefs. De kaarten waren uitverkocht. Typisch een: ‘when you try your best but you don’t succeed momentje. Could this be worse? Zong Chris Martin me toe. De teleurstelling was groot, zelfs het eten van tien chocolade letters konden mijn humeur niet meer redden.

Fase 6, Euforie

Maar toen verschenen er berichten op de Coldplay pagina dat ze voor sommige steden een tweede concert aankondigde. Amsterdam stond erbij! Niet veel later liet Ticketmaster ook weten dat er een tweede concert kwam en dat er DIRECT kaarten te krijgen waren. Ik klikte, klikte, veegde zweetdruppels weg en klikte nog eens, staarde me weer blind op de CAPTCHA code en SUCCES. Vier kaarten voor Coldplay. Ik was zo ontzettend blij dat ik wel drie vreugdedansjes heb gedaan. Om het compleet te maken bestelde ik ze mét cadeau verpakking, zodat ik ze als verassing onder de kerstboom kon leggen.

Haha, not. Ik appte mijn man, liet hem vijf lange minuten in de waan dat het mislukt was en belde hem toen op dat het wel gelukt was.

This could be paradise …

Maar verder ben ik helemaal down to earth hoor. Ben jij ook ergens heel erg fan van?

 

Volg jij me al op: |Instagram|Pinterest|Facebook|LinkedIn|Twitter|? Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste blogs en win-acties.

Follow


EN VERGEET JE NIET IN TE SCHRIJVEN VOOR MIJN NIEUWSBRIEF!


Reageren is niet suf!

Reageren is niet suf!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Archief

Tekstschrijver nodig?

Huur Schrijfmevrouw in!