Menu & Search
Online boodschappen bestellen, is dat wat?

Online boodschappen bestellen, is dat wat?

Omdat ik het zo ontzettend druk had de afgelopen maanden (en nog steeds) stond mijn hoofd al helemaal niet naar extra klusjes zoals boodschappen doen. Alleen het idee al om te bedenken wat ik iedere week moest eten, het fysiek aanwezig zijn in de supermarkt maakte me doodmoe, laat staan het gesleep met boodschappentassen. Ik was allang blij dat ik de kinderen van eten en schone kleren kan voorzien en ze ondertussen ook nog wat manieren bij kan brengen. Al voel ik me af en toe net een opzichter van de Apenheul.

Ik was er al een tijdje nieuwsgierig naar; online boodschappen bestellen. Zou het echt zo snel en makkelijk zijn? Bovendien leek het me erg duur in vergelijking met zelf boodschappen doen. Ik besloot het uit noodzaak te proberen.

Online boodschappen bestellen bij Albert Heijn

De enige supermarkt die ook daadwerkelijk aan huis bezorgt in de omgeving Venlo is momenteel de Albert Heijn. Hoewel ik dus noodgedwongen hier moest bestellen, vind ik Albert Heijn ook gewoon een fijne supermarkt. Gelukkig maar!

Het eerste dat me opviel is dat de site erg overzichtelijk is. Alles is onderverdeeld in categorieën als AGF, Diepvries, zuivel etc. Bovendien kun je de producten gewoon een voor een zoeken. Ook kun je bijvoorbeeld apart op producten in de bonus zoeken. Wel zo handig want ik ben echt de ultieme aanbiedingsshopper.

De voor en nadelen op een rijtje voor een ziekelijke etiketten vergelijker en bekijker als ik:

Voorafgaand wil ik zeggen dat ik erg sceptisch was tegenover online boodschappen doen. Iets te futuristisch voor mij en bovendien geniet ik van het contact met de mensen in de supermarkt en de werknemers, maar voor de dagen dat ik het zo druk heb leek het me wel echt een uitkomst.

Tops:

  • Geen verleiding tot het kopen van nutteloze dingen. Ik kom in de supermarkt echt ALTIJD in de verleiding tot het kopen van onzinnige producten en ben daarmee waarschijnlijk een ideale consument. Tijdens het online boodschappen doen had ik nul keer de behoefte om stiekem bij het snoep te kijken en daardoor haalde ik niet een snoepje in huis. Top voor de lijn en voor de portemonnee!
  • Ik was veel sneller klaar. Uiteraard bespaar je jezelf een ritje naar de supermarkt heen en terug. Tel daarbij het in en uitladen van drie kinderen (zeg maar gerust geboefte) op, het vinden van een parkeerplaats en het bemachtigen van een karretje bij op en je houdt gewoon een half uur extra per supermarktbezoek over. Als dat geen timemanagement is? Bovendien ben ik een ziekelijke etiketten bekijker en vergelijker en sta ik soms uren in de supermarkt te vergelijken. Doordat alles zo handig per product staat aangegeven (en in minder kleine lettertjes) bespaar ik ook hiermee weer tijd.
  • Persoonlijke aanbiedingen: je krijgt een persoonlijke bonuskaart en wekelijks ook aanbiedingen op jou gericht. Nog meer aanbiedingen, YAY! (al zou dit ook een nadeel kunnen zijn)
  • Energie over. Ik ervaar een supermarktbezoekje naast dat het een sociaal gebeuren is wel altijd als iets zeer vermoeiends. Komen de drie blagen weer om het hoekje kijken. En zelfs zonder kinderen kostte het online boodschappen doen geen enkele moeite.
  • Uitgebreide keuze in bezorgtijd en datum + handig smsje vlak voordat de bezorger komt
  • Leuke goodies. Ik kreeg gratis producten bij mijn boodschappen om te proberen. Een leuke manier om kennis te maken met nieuwe producten.
  • Producten tot in de keuken geleverd. Scheelt een heleboel gesleep.
  • Je krijgt een versgarantie. Zuivel is bijvoorbeeld minimaal 4 dagen houdbaar, vlees en voorgesneden groentes 2 dagen en dingen als gebak minimaal 1 dag. Is dit niet het geval dan krijg je je geld terug.

Tips: 

Op zijn Cruijffiaans: ieder nadeel heb z’n voordeel en andersom ook. Deze dingen konden beter:

  • Dit is niet echt iets dat opgelost kan worden maar geeft wel minder vrijheid. Je moet altijd thuis zijn om je boodschappen te ontvangen. Je kunt van te voren wel de bezorgdatum wijzigingen maar voor last minute plannen moet je toch echt op de bezorger wachten.
  • Aan sommige bezorgtijden zitten extra kosten verbonden.
  • Bezorgkosten. Er zitten bezorgkosten aan verbonden, mocht je die niet willen betalen dan kun je kiezen uit een x aantal producten waarbij de bezorgkosten komen te vervallen. Maar dan moet je dit wel net nodig hebben. In mijn geval zat ik opgescheept met drie dozen ovensnacks. (ze waren wel snel op) Daardoor is online boodschappen doen dus wel duurder.
  • Veel plastic. Het viel me op dat alles veel meer verpakt was dan wanneer ik normaal boodschappen zou doen. Het resultaat: meer afval en met name plastic. Dit vond  ik duidelijk een minpuntje.
  • Je kunt van te voren niet afrekenen bij Albert Heijn. Ik zou het persoonlijk nog handiger vinden om vooraf te kunnen betalen met Ideal. Fijn is wel dat je gewoon aan de deur kunt pinnen bij de bezorger.

Gelukkigere huisvrouw

Duidelijk meer voordelen dan nadelen dus. De hamvraag: Ga je vaker online boodschappen doen? Ja, zeker weten. Al ga ik dit niet wekelijks doen omdat ik de supermarkt te erg zou gaan missen. Al met al maakt het me in drukke weken een gelukkigere huisvrouw waardoor ik weer extra tijd heb om dit soort teksten te schrijven 😉 Tja, je moet wat met je tijd.

Heb jij wel eens online boodschappen gedaan? Wat vond jij ervan? 

Volg jij me al op: |Instagram|Pinterest|Facebook|LinkedIn|Twitter|? Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste blogs en win-acties.

Follow


EN VERGEET JE NIET IN TE SCHRIJVEN VOOR MIJN NIEUWSBRIEF!


Reageren is niet suf!

Reageren is niet suf!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Archief

Tekstschrijver nodig?

Huur Schrijfmevrouw in!